Udržitelnost ve výrobě, u vybavení a ve spotřebě. Naše vozy a jejich výroba ukazují, jak jako společnost v těchto oblastech vnímáme naši odpovědnost. A také to, jak tuto odpovědnost přebíráme. Více informací o tom, co děláme a co všechno plánujeme.
BMW Group od roku 2021 přinesla na silnice již 1 000 000 elektrifikovaných vozů.
Díky přechodu na LED osvětlení v 16 továrnách BMW Group od roku 2018 ročně ušetří 130 mil. kWh elektrické energie.
V období od roku 2006 do roku 2022 bylo dosaženo 78,1 % snížení emisí vznikajících při výrobě každého vozu BMW Group.
Podlahové panely v BMW iX, stejně jako v novém BMW X1 a BMW i5, jsou vyrobeny z plastového vlákna, které se získává z dosloužených rybářských sítí, podlahových krytin a odpadu z výroby plastů. Použité díly vnitřního a vnějšího obložení vykazují o 25 % nižší emise CO2 než konvenčně vyráběné komponenty.
Recyklované materiály se používají v mnoha komponentech vozů BMW. Například obložení zavazadlového prostoru BMW i5 je vyrobeno minimálně z 50 % recyklovaného plastu. V případě držáků nárazníků, vnitřní struktury dveřních výplní, lišt čelního okna a rámu přední kapoty BMW iX je to dokonce 100 %.
BMW Group ve spolupráci se start-upovými firmami vyvíjí inovativní povrchy na biologické bázi. Například nově vyvinutý materiál Deserttex™ se skládá z rozemletých kaktusových vláken a polyuretanové matrice na biologické bázi. Tímto způsobem lze vyhýbání se produktům živočišného původu kombinovat s významným snížením emisí CO₂.
Každá ze čtyř větrných turbín v areálu továrny BMW Group v Lipsku dosahuje jmenovitého výkonu 2,5 MW. Pokrývají přibližně jednu osminu spotřeby elektrické energie celé továrny. Inteligentní úložná farma, v níž je v síti propojeno až 700 baterií BMW i3, ukládá přebytečnou energii ze čtyř větrných turbín v době jejího přebytku a dodává ji zpět do sítě, když je větru nedostatek.
Solární elektrárna v továrně Dadong (Šen-jang) společnosti BMW Brilliance Automotive Ltd. byla schopna v roce 2022 vyrobit více než 21 MWh obnovitelné energie. Jde o výsledek zvětšování její plochy o 110 000 m2, což odpovídá přibližně 15 fotbalovým hřištím, na celkových 290 000 m2, k němuž došlo v rámci rozšiřování výrobního závodu v Šen-jangu.
Udržitelnost u BMW zahrnuje mnoho aspektů: od kontroly dodavatelských řetězců až po podporu externích
programů dělá vše pro to, aby naše ekologická stopa byla co nejmenší.
BMW Group je prvním německým výrobcem automobilů, který se připojil k projektu „Business Ambition for 1,5 °C“. To zahrnuje jejich závazek ke klimatické neutralitě v celém hodnotovém řetězci do roku 2050. V důsledku toho jsou automaticky členem programu OSN „Race to Zero“. Na druhou stranu je jejich dlouholeté členství v „Programu OSN pro životní prostředí“ dalším důkazem toho, jak vážně BMW Group udržitelnost bere.
BMW Group usiluje o to, aby těžba a zpracování kobaltu byly v souladu s její filozofií udržitelnosti a mezinárodně platnými pracovními standardy. Za tímto účelem BMW Group s řadou dalších partnerů založila v roce 2018 mezioborovou iniciativu Cobalt for Development s cílem zlepšit pracovní a životní podmínky pracovníků při těžbě kobaltu v malém rozsahu v Demogratické republice Kongo.
Vícestupňový proces zajišťuje odpovědnost za dodavatelskou síť ve všech příslušných oblastech BMW Group. Mezi tyto oblasti, v nichž BMW Group zavedla specifikace sociálních a ekologických standardů, patří využívání energií, logistika a vývoj komponentů, stejně jako rozvoj dodavatelů. Tato hlediska zanesla BMW Group jako rohodovací kridérium do procesu zadávání zakázek. Za účelem zavedení těchto ekologických a sociálních standardů je spolutvůrce iniciativy odpovědného dodavatelského řetězce (RSCI), která byla za tímto účelem založena. Již dnes v některých případech spoléhá na zásobování továren na elektrické nákladní vozy a podporuje iniciativy zaměřené na organizaci námořní přepravy vozidel produkující méně emisí.
Například u čistě elektrického BMW iX3 je CO2 stopa při použití průměrného evropského energetického mixu (při srovnání hodnot spotřeby podle WLTP) o přibližně 30 % příznivější než u referenčního BMW X3 sDrive20d. Pokud se baterie nabíjí výhradně elektřinou z obnovitelných zdrojů energie, činí úspora emisí CO2 dokonce přibližně 60 %.
Zkušenosti BMW Group vycházejí z více než 10 let, během nichž na trh uvedla více než jeden milion elektrifikovaných vozů. Proto při koupi nového plug-in hybridního nebo elektrického BMW i získáte prodlouženou záruku na vysokonapěťovou baterii s omezením do 160 000 km najetých kilometrů.
Lithium-iontová baterie se skládá ze čtyř komponentů: katody, anody, separátoru a elektrolytu. Klíčovými faktory kvality baterie jsou nejen přesná množství a následně kvalita jednotlivých složek, ale také způsob, jakým jsou jednotlivé komponenty kombinovány a zpracovávány.
Používáním regenerativních vzácných surovin, přírodních vláken, recyklovaných plastů, veganských alternativ kůže a recyklovatelných textilií se BMW Group snaží zvýšit obecné povědomí o udržitelných materiálech a nabídnout transparentní pohled na svou cestu k udržitelné budoucnosti.
Z pohledu BMW Group dokáže pouze komplexní přístup při nakládání se zavedenými i novými materiály dlouhodobě udržitelně snížit emise CO2. Z tohoto důvodu BMW Group nejen urychluje úspěšný rozvoj trhu s druhotnými materiály, ale také zintenzivňuje spolupráci s inovativními start-upy v oblasti materiálů budoucnosti.
BMW Group se drží motta „Design for Recycling“ (navrženo pro recyklaci). Proto vidí vývoj a výrobu každého nového vozu BMW jako položení základů pro ekologický způsob recyklace. To se týká i vysokonapěťových baterií v elektromobilech, které jsou na konci svého životního cyklu. Kromě sekundárního využití baterií jako stacionárního úložiště elektrické energie pro stabilizaci veřejné elektrické sítě pracuje BMW Group ve spolupráci s různými partnery také na rozvoji recyklace a vytváření uzavřených materiálových cyklů (cirkulace) pro bateriové články.
Zajištění dodržování environmentálních a sociálních standardů v dodavatelské síti je JASNĚ deklarovaným cílem BMW Group. Zahrnuje zejména dodržování lidských práv a udržitelnou těžbu surovin. Potenciální rizika vznikají především při výrobě a následném zpracování 37 surovin a skupin materiálů, které jsou pro nás relevantní. Příkladem je přírodní kaučuk, wolfram, lithium a kobalt. Těmto rizikům čelíme standardizovanými, preventivními a reaktivními opatřeními přizpůsobenými jednotlivým surovinám, jakož i opatřeními specifickými pro BMW Group.
BMW Group uplatňuje velké množství opatření k zajištění environmentálních a sociálních standardů v rámci své dodavatelské sítě. BMW očekává, že všichni dodavatelé zavedou účinný program řízení ochrany životního prostředí, budou dodržovat ekologické standardy a neustále minimalizovat spotřebu zdrojů a dopady na životní prostředí (energie, voda, odpad, emise atd.). Ke kontrole dodržování jednotlivých opatření jsou využívány různé činnosti, například audity.
Emise CO₂ vznikají například při spalování uhlíkatých materiálů, jako je ropa, uhlí a dřevo. Množství emisí CO₂ proto od dob industrializace enormně vzrostlo. Původci emisí CO₂ jsou výrobci elektřiny a tepla, průmysl, ale také domácnosti. Pokud jde o automobilový průmysl, emise CO₂ mohou vznikat při výrobě, používání i likvidaci vozidel. Proto se BMW Group u všech tří problémových oblastí snaží cíleně snižovat emise CO₂.
Přechod na elektrifikovaný model BMW může snížit individuální CO₂ stopu během fáze používání ve srovnání s vozem vybaveným klasickým spalovacím motorem. Technologie jako Zóny eDrive navíc pomáhají plně využít potenciál plug-in hybridních vozů BMW. Aplikace My BMW (digitální řešení pro podporu Vaší elektromobility) navíc nabízí chytré funkce pro podporu jízdního stylu šetřícího zdroje.