Změníme Vaše rutinní cesty v zážitek.
Pomůžeme vybrat BMW, které Vám sedne, vhodné financování nového MINI nebo ty nejlepší serpentiny pro Váš model Motorrad. Jestli žijete okamžikem, do hodiny odjedete v novém autě. Pokud si vše rádi promýšlíte, strávíte u nás příjemné odpoledne i s testovací jízdou.
Přijďte si okořenit život.
Muzeum. Rok 2017 byl dalším z mnoha důležitých milníků v historii společnosti. Renocar se pustil do významné modernizace areálu Brně-Slatině. Vzniklo tak nové dealerství MINI, BMW Motorrad a BMW Premium Selection. Svého otevření se ale dočkalo především Muzeum, které oslavuje dílo pana Miloše Vránka staršího a prezentuje jeho cennou sbírku veteránů BMW. Naplnění idey muzea si vzal za svůj úkol Pavel Vránek, jenž ke spolupráci na projektu pozval dlouholetého partnera Renocaru architekta Michala Říčného a jeho syna Jana. "Toto bylo naše poslání a naše vize. Zprostředkovat Vám, našim návštěvníkům, historii a příběh BMW, rodiny Vránků a firmy Renocar. Výsledek této práce a úsilí vidíte okolo sebe. Prosím, užijte si jej." Pavel Vránek, ředitel společnosti Renocar
"Seděli jsme s tátou na terase a uvažovali, jak firmu dále rozvíjet. Jít do Prahy znamenalo velkou výzvu, velké investice, náročnost řízení. Řekli jsme si ale, že chceme hrát první ligu," vzpomíná Pavel Vránek na rozhodnutí postavit v Praze-Čestlicích nový velký autosalon. Psal se rok 2013, když se pražské centrum dočkalo slavnostního otevření. Dnes v tomto dealerství BMW pracuje na osmdesát zaměstnanců a každý rok jeho brány opouští na šest set prodaných vozů.
Miloš Vránek starší v tomto období předal řízení firmy svým synům a vrátil se ke kořenům, tedy k renovacím veteránů. Tato činnost jej v životě provázela nejen jako práce, ale především jako nejmilejší koníček. Miloš Vránek junior přijal pozici marketingového ředitele firmy a Pavel byl jmenován generálním ředitelem Renocaru.
V roce 2010 se v BMW rozhodli vybudovat profesionální prodejní a servisní organizaci pro svoji divizi motocyklů, jež nese název BMW Motorrad. Renocar jako jeden z prvních dealerů BMW tuto výzvu přijal a stal se autorizovaným prodejním a servisním partnerem BMW Motorrad pro regiony Moravy.
MINI. Mezitím však v Brně otevřel své brány nový autosalon MINI. Ikonické britské auto se spojilo se značkou BMW o pár let dříve, a tak získalo domov i v Renocaru.
Renocar poprvé v Praze. Renocar chtěl být nablízku svým pražským zákazníkům, a tak se v roce 2005 otevřel provoz a servis v centru hlavního města. Sídlem se mu stalo Kongresové centrum na Vyšehradě. V této době firma v Praze zaměstnávala jen několik lidí, ale to se mělo za pár let změnit.
Zbudování a otevření nového a moderního autosalonu na Řípské ulici v Brně.
Nový servis BMW.
Jak Renocar rostl a měnily se okolnosti, musela se společnost přesunout. V brněnské čtvrti Slatina, která je dnes automobilovým centrem města, se Renocar usídlil jako jedna z prvních firem. "Opět jsme začali z ničeho. Byl to starý, vybydlený a zarostlý areál s odstavenými kamiony. Postupně jsme jej začali rekonstruovat, zlepšovat a zvětšovat. Když porovnáte tehdejší fotografie s dneškem, je to k neuvěření," říká o začátcích Renocaru na Drážní a Řípské ulici Pavel Vránek.
Dobrá pověst Miloše Vránka a Renocaru doma i v zahraničí zaujala i představitele BMW, když u nás hledali vhodné partnery pro dealerství. V roce 1991 přišel do Renocaru jmenovací dopis a firma se stala prvním oficiálním dealerem a servisem BMW v Československu.
22. září 1990. Když to situace umožnila, založili Miloš Vránek se svým synem Pavlem opravdovou soukromou společnost Renocar s.r.o., která začala fungovat v malé dílně přestavěné z mlýnské stodoly v Podolí u Brna. Miloš Vránek rozpadlou stodolu z větší části rekonstruoval vlastními silami a svépomocí se mu zde podařilo vytvořit dobře fungující provoz. Hned v začátcích firmy se také začalo rodit oddělení Renocaru Pneu a tuning. Tehdy se Pavlu Vránkovi podařilo navázat spolupráci s výrobcem pneu Pirelli. Partnerství obou společností trvá dodnes.
6. června 1988. Renocar vznikl jako svépomocná dílna zápisem do rejstříku družstev. To byla v socialistickém Československu jedna z mála možností, jak dělat něco na vlastní pěst. Název Renocar odkazuje k renovaci aut, v níž se mezitím stal Miloš Vránek odborníkem. Sám se postupně naučil zvládat různé servisní a restaurační práce, až jej začali kontaktovat majitelé bavoráků z okolí a po té z celého Československa i zahraničí, zda by se jim o servis nepostaral.
BMW číslo dvě. Rok trvala Miloši Vránkovi renovace modelu 326. Když byl s prací hotov, rozhodl se vůz prodat a utržené peníze použít na koupi nového auta. Na tehdy takřka nové BMW 1800 mu výrazně přispěla babička a jak dnes zakladatel Renocaru říkává, nebýt jí, možná by v životě dělal něco úplně jiného: "Kdybych si jej tehdy nekoupil, nemusel jsem jej spravovat a k práci s auty bych se třeba vůbec nedostal."
Osudové setkání. Miloš Vránek si pořídil své první BMW. Byl jím veterán BMW 326 Cabrio z 30. let. "Vybíral jsem tehdy mezi třemi značkami, BMW, Tatrou a Mercedesem. Zvolil jsem BMW, které podle mě bylo po všech stránkách nejelegantněji řešené. Tak mělo auto podle mých představ vypadat," říká o svém prvním setkání s bavorskou značkou. Od té doby je jí věrný.
V roce 1917 byla založena společnost BMW.