Velký Touring od BMW: sportovní, elegantní, praktický a nyní také čistě elektrický.
BMW řady 5 Touring, ztělesnění radosti z jízdy, sportovní elegance a moderní funkčnosti v prémiovém segmentu vyšší střední třídy, vstupuje do své nové éry. S celou řadou digitálních inovací a vůbec poprvé s čistě elektrickým pohonem v podobě BMW i5 Touring představuje tento nový model pokrok v klíčových oblastech budoucnosti BMW Group v dalších automobilových kategoriích. Udržitelnost v celém životním cyklu automobilu je posílena důslednou elektrifikací nabídky pohonů a výrobním procesem, který je více než kdy dříve zaměřen na ochranu zdrojů a recyklaci. Technologickou vyspělost BMW Group v novém BMW řady 5 Touring podtrhuje také nejnovější generace zobrazovacího a ovládacího systému BMW iDrive, nové digitální služby a průkopnické systémy pro automatizovanou jízdu a parkování.
BMW řady 5 Touring šesté generace se více než kdy jindy prezentuje jako kultivovaný všestranný vůz s elegantním osobitým designem, který v progresivním prémiovém prostředí nadchne svou sportovností, praktičností a velkorysým komfortem. Vnější rozměry nového BMW řady 5 Touring jsou nepatrně větší než u jeho předchůdce, což zdůrazňuje jeho dynamicky protažené proporce a zvyšuje využitelný prostor v obou řadách sedadel.
Stejně jako nové BMW řady 5 Sedan je i model Touring postaven na flexibilní architektuře. Díky ní může být nové BMW řady 5 Touring vybaveno efektivními zážehovými a vznětovými motory se 48V mild hybridní technikou, plug-in hybridními systémy a jako první model svého druhu v prémiovém segmentu vyšší střední třídy také čistě elektrickým pohonem. Všechny modelové varianty se vyrábějí na společné výrobní lince v továrně BMW Group v Dingolfingu.
V souladu s moderním designovým stylem nového BMW řady 5 se provedení Touring vyznačuje velkými a jasně definovanými plochami. Ty jsou strukturovány několika pečlivě navrženými prolisy. Dvouprostorová koncepce karoserie se projevuje především v dlouhé linii střechy, mírně se svažující zádi a dynamicky protaženým tvarem bočních oken. Výrazné horizontální členění zadní části a dynamicky se svažující linie střechy navíc dodávají novému BMW řady 5 Touring sportovnější vzhled, než tomu bylo u předchozí generace.
Ve srovnání se svým předchůdcem je nové BMW řady 5 Touring o 97 milimetrů delší (5060 mm) a o 32 milimetrů širší (1900 mm). Výška vozu vzrostla o 17 mm na 1515 milimetrů. Nové BMW řady 5 Touring má nejdelší rozvor ve své třídě, prodloužil se o 20 mm na celkových 2995 milimetrů. Výsledné proporce spolu s moderně tvarovanými plochami působí elegantně a reprezentativně.
Stejně jako nové BMW řady 5 Sedan má model Touring výraznou přední část s moderní interpretací typické BMW masky ve tvaru ledvinek a dvojitými světlomety. Téměř kolmá maska chladiče může být volitelně vybavena osvětlením BMW Iconic Glow. LED světlomety se vyznačují pro svoji značku charakteristickou „čtyřokou“ tváří, ovšem v moderní a redukované podobě. Dva téměř vertikální LED segmenty umístěné na vnějším okraji zajišťují funkci denního svícení a směrových světel. Precizně sladěná souhra mezi světlomety, BMW osvětlenou maskou ve tvaru ledvinek a světelným kobercem promítaným z prahů na zem vytváří efektní uvítací a rozlučková představení.
Adaptivní LED světlomety s modrými designovými prvky (v Evropě standardní výbava) jsou dostupné jako volitelná výbava. Mezi funkce matrixových dálkových světel patří neoslňující asistent dálkových světel BMW Selective Beam. Jako další volitelná výbava jsou k dispozici světlomety M Shadow Line s černými vnitřními částmi. Volitelný paket osvětlení exteriéru BMW Iconic Glow zahrnuje osvětlený rámeček BMW masky ve tvaru ledvinek a dynamický světelný koberec osvětlující nástupní prostor do nového BMW řady 5 Touring.
Eleganci nového BMW řady 5 Touring při pohledu z boku podtrhují nízká boční okna, tenké D-sloupky a dlouhý střešní spoiler. Široké boky v zadní části vozu při pohledu zezadu podtrhují stylizované otvory na krajích zadního nárazníku. Spolu s ostatními horizontálními liniemi a nízkým zadním oknem zdůrazňují širokou a robustní siluetu vozu. Jedinečným tvarem se vyznačují také zadní světla, která výrazně zasahují do boků. Jejich horizontální LED prvky jsou rozděleny chromovanou lištou ve tvaru písmene L.
BMW i5 eDrive40 Touring*:
Kombinovaná spotřeba elektřiny podle WLTP v kWh/100 km: 19,3–16,5
Dojezd na elektřinu podle WLTP v km: 483–560
BMW i5 M60 xDrive Touring*:
Kombinovaná spotřeba elektřiny podle WLTP v kWh/100 km: 20,8–18,3
Dojezd na elektřinu podle WLTP v km: 445–506
BMW 530e Touring (od léta 2024)*:
Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP v l/100 km: 0,9–0,7
Kombinovaná spotřeba elektřiny podle WLTP v kWh/100 km: 21,6–19,5
Kombinované emise CO2 podle WLTP v g/km: 20–16
BMW 530e xDrive Touring (od léta 2024)*:
Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP v l/100 km: 1,1–0,8
Kombinovaná spotřeba elektřiny podle WLTP v kWh/100 km: 22,4–20,3
Kombinované emise CO2 podle WLTP v g/km: 23–18
BMW 520d Touring*:
Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP v l/100 km: 5,9–5,3
Kombinované emise CO2 podle WLTP v g/km: 154–141
BMW 520d xDrive Touring*:
Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP v l/100 km: 6,2–5,7
Kombinované emise CO2 podle WLTP v g/km: 163–149
BMW 540d xDrive Touring (od léta 2024)*:
Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP v l/100 km: 6,6–5,8
Kombinované emise CO2 podle WLTP v g/km: 174–154
* Všechny hodnoty spotřeby a emisí jsou předběžné.