Nová generace BMW řady 5 stanovuje standardy, a to i v oblasti bezpečnosti.
Digitální, dynamické a poprvé také jako čistě elektrické BMW i5. Nová generace BMW řady 5 stanovuje standardy, a to i v oblasti bezpečnosti. Nezávislé organizace v Evropě, USA a Koreji udělily BMW řady 5 Sedan nejvyšší známky. Na testující udělaly dojem jak aktivní asistenční systémy, tak celková úroveň pasivní bezpečnosti.
Nezávislí bezpečnostní experti z organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) udělili osmé generaci BMW řady 5 Sedan nejvyšší hodnocení pěti hvězd.
K pětihvězdičkovému hodnocení významně přispěla rozsáhlá standardní výbava asistenčními systémy, které jsou důležité z hlediska bezpečnosti. Všechny asistenční systémy použité v novém BMW řady 5 patří k nejlepším na trhu a na bezpečnostní experty Euro NCAP zapůsobily rozsahem svých funkcí a spolehlivými reakcemi.
Nové BMW řady 5 Sedan bodovalo díky inovativnímu konceptu integrované bezpečnosti, který BMW neustále rozvíjí, a také v oblasti pasivní bezpečnosti. Kromě mimořádně pevné nosné konstrukce a přesně definovaných deformačních zón je použita pro daný model specifická kombinace dokonale sladěných zádržných systémů.
Hodnocení Euro NCAP je celoevropsky uznávaným standardem bezpečnosti při nehodách a je neustále zdokonalováno. Ocenění nejvyšším počtem pěti hvězdiček získávají výhradně vozy, které mají vynikající ochranu proti nárazu a jsou zároveň komplexně vybaveny systémy účinně předcházejícími vzniku nehod.
Nejlepší hodnocení bezpečnosti TOP SAFETY PICK+ udělila novému BMW řady 5 také americká organizace Insurance Institute for Highway Safety. V tomto případě přesvědčil zejména standardně dodávaný asistenční systém pro předcházení čelním nárazům, který dosáhl vynikajícího hodnocení v denních i nočních testech. V kombinaci s pokrokovým systémem osvětlení byl rozhodujícím prvkem pro zisk „plusu“ v hodnocení TOP SAFETY PICK+. Jedná se o nejvyšší ocenění, které tento institut uděluje.
V různých nárazových testech se také ukázalo, že integrovaný bezpečnostní koncept nového BMW řady 5 zaručuje komplexní ochranu před zraněním bez ohledu na velikost a polohu sedících cestujících.
Testovací postup organizace Insurance Institute for Highway Safety je standardem pro komplexní hodnocení bezpečnosti nových vozů na americkém trhu, což je pro BMW řady 5 důležité a v USA jde o zásadní podklad pro rozhodování fleetových zákazníků.
V Korejské republice udělilo ministerstvo dopravy BMW i5 ocenění „Nejbezpečnější vůz roku“. Toto ocenění získá pouze vůz, který v příslušném roce obdrží nejvyšší počet bodů KNCAP. Při oficiálním předávání ceny v Koreji zdůraznil Dominik Schuster, vedoucí oddělení bezpečnosti automobilů v BMW Group, význam tohoto ocenění: „Nejlepší hodnocení KNCAP podtrhuje náš vývojový proces zaměřený na bezpečnost a dokazuje závazek BMW Group k neustálému zvyšování bezpečnosti vyráběných vozidel.“
Na nezávislé zkušební komisaře udělaly mimořádný dojem výsledky pasivní bezpečnosti. Jejich splnění určili na 99,5 %. V Koreji byl ještě plný počet bodů udělen za systémy nouzového brzdění chránící chodce a cyklisty. Maximální hodnocení získaly také některé asistenční systémy.
Titul „Nejbezpečnější vůz roku“ působivě dokládá průkopnickou roli BMW Group na jednom z nejdůležitějších samostatných trhů na světě pro BMW řady 5 Sedan.
BMW i5:
Spotřeba elektřiny podle WLTP: 20,6–15,9 kWh/100 km
Dojezd podle WLTP: 455–582 km
BMW řady 5 Sedan:
Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 7,7–5,1
KOmbinované emise CO2 v g/km podle WLTP: 176–133