Superbike superlativů.
Kompletně nově vyvinutý čtyřválcový motor je hnací jednotkou nového RR. Došlo zde nejen ke zvýšení špičkového výkonu na 152 kW (207 PS) při 13 500 ot/min, ale i k optimalizaci průběhu točivého momentu. A to díky nové technologii BMW ShiftCam, která prostřednictvím vačkového hřídele volí dobu otevření a zdvih ventilů tak, aby se už v oblasti nízkých a středních otáček vytvořil výrazně citelnější točivý moment a výkon.
Pro další optimalizaci hmotnosti, zástavbového prostoru a designu bylo kromě toho upraveno také mnoho dalších konstrukčních dílů. Patří sem mimo jiné nový koncept rozvodů, duté titanové vstupní ventily a vylepšená a samonapájecí vícelamelová mokrá spojka anti-hopping (-20N). Motor je o 4 kg lehčí a užší, což zlepšuje jak manipulaci, tak ergonomii. Zjistíš to hned při prvním usednutí.
Standartně dodávané LED světlomety propůjčují RR zcela nový nezaměnitelný, sportovně agresivní vzhled. To neplatí jen pro přední světlomety, které byly u nového RR přemístěny z kapotáže do zpětných zrcátek, ale i pro zadní část, kde jsou blinkry, brzdové a koncové světlo sdruženy do jednoho konstrukčního dílu.
Kdo ji uvidí, tomu to hned bude jasné: Stojí maximální výkon v podobě motocykly. Každá součástka RR byla designována tak, aby se z ní dostalo maximum. Už rámcový layout, včetně technologie zavěšení dělá RR lehčím a ještě preciznějším. K tomu se pak přidá ergonomicky zkodonalená jízdní pozice, která je díky pozměněnému designu rámu a kapotáži naprosto jedinečná. Standardně dodávané LED světlomy ji přitom dodávají absolutně dynamický a agresivní vzhled. Přední blinkry odputovaly z kapotáže do zpětných zrcátek, což vypadá nejen esteticky, nýbrž zaručuje navíc i lepší viditelnost. Při pohledu zezadu dominuje RR ve věcech designu a funkčnosti: Devizou je zde "All in one". Držák poznávací značky obsahuje kromě osvětlení registrační značky nyní také LED blinkry, koncové a brzdové světlo.